Week in beelden : wildernisdropping als hoogtepunt !

De komst van de lente heeft mij altijd liggen. Denk ik in hart en ziel dat er zeeën van tijd komen (extra vrije dagen !), dan houden de extra activiteiten gelijke trend.

Computerwetenschappen als tegenhanger voor Klassieke Talen

opendeur

Het voorbije weekend hield ook onze school traditioneel Open Deur en hoewel ik dat al tig keer heb meegemaakt zag ik nu een grondig verschil. Onze school zette tot voor kort traditioneel in op Klassieke Talen. Nu kan er ook gekozen worden voor Computerwetenschappen, COL (competentie-ontwikkelend leren) en heeft onze school door de leerlingen geprogrammeerde robots en is onze 3D-printer al verouderd !

We blijven sporten !

bloempjesIk maak nog altijd heel erg veel werk – later meer – van mijn doelstelling om gemiddeld 40 minuten per dag te sporten. Omdat er niet veel te vertellen valt over de zoveelste kilometer die gelopen of gefietst is zal ik nu en dan een fotootje posten van wat ik onderweg tegenkwam ! Schoonheid alom !

Plankendaal

PlankendaalTraditioneel gaan onze jongste leerlingen naar Plankendaal. We kregen er het programma ‘achter de schermen’, en konden meteen kennismaken met de jongste giraf. Baby-olifant Q kregen we omwille van zijn gezondheidstoestand niet te zien. Spijtig !

Wildernisdropping

Wildernisdropping

Wildernisdropping2

 

De bus vertrekt voor anderhalf uur en god-mag-weten-waarheen : wildernisdropping ! De hele dag in de gietende regen trouwens !  We worden ‘afgezet’ en moeten vervolgens het eindpunt (dat we nauwelijks kennen) bereiken. Weerom liepen mensen verloren en zat er een klimparcours in met kettingen. De schade was beperkt : ik rolde van een rots in de modder naar beneden en viel net niet in het water toen het langs rotsen verder ging. Doodmoe maar content !

 

 

 

 

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.