Sporten in 2015 – sportdoelstelling 2016

sportdoelstelling

Sportdoelstelling

De sportdoelstelling voor 2015 was simpel : gemiddeld 40 minuten per dag sporten, wat neerkomt op 4:40 uur per week. In 2014 sportte ik bijna 39 minuten, dus 7 minuten per week meer zou haalbaar moeten zijn. Toen de Kerstvakantie begon zat ik een kleine 9 uur achter op schema.  Wou ik het halen dan moest ik in 2 weken zo’n 18 uur sporten, oftewel 9 uur per week. Dat was niet onhaalbaar.

Gezond verstand

En toen begon de vakantie en begon ik meteen te plannen. Ergens tussen al die activiteiten moest ik nog 9 uur extra vinden. 9 uur die eigenlijk meer zijn, want ik moet me aankleden, douchen etc.  Ik was al zenuwachtig door de drukte van de feesten (nee, het gaat mij niet af) en ook dit kwam er nog bij. Het lief zei : ho, als je dat ook nog eens stresseert, waarom doe je het dan ? En hij had gelijk. Het moet leuk blijven. Dus zou ik gewoon blijven sporten zonder in mijn hoofd de 9 uur limiet als een zagend stemmetje te horen. Ik sloot de laatste week af met een gemiddelde van 46 minuten per dag, maar was dat genoeg ?

Het rapport : grote onderscheiding of een onvoldoende ?

Uiteindelijk is er dik 230 uur gesport, oftewel een daggemiddelde van 38:24 minuten per dag. 

sportdoelstelling

Gemengde gevoelens daarrond. Enerzijds : het is niet gelukt. Ik kan zeggen dat ik een operatie gehad heb en dat ik van augustus tot eind november met een behoorlijke blessure zat waardoor lopen (en ook weken wandelen) niet aan de orde was, maar dat vind ik maar excuses. Ik kon tenslotte nog fietsen of zo.

Anderzijds : 38 minuten is niet niets. Had ik de volle 40 minuten gehaald, dan had ik 100 %, maar uiteindelijk heb ik 96 procent gehaald.
Dat verdient volgens mij toch een applausje (al is het alleen al maar om mij te motiveren voor 2016).

Nieuwe doelstelling : nog eens !

Nieuwe doelstelling  ? Gewoon dezelfde ! Ik heb het misschien net niet gehaald, ik wil er toch blijven naar streven. Op zich blijf ik het veel vinden, want 1 dag niet sporten betekent dat de volgende dag er al 1u20 moet gesport worden. Maar het blijft een mooi streven.

Doe je mee ? Of toch niets voor jou ?

Voor wie de gedachte aan sporten al een inspanning is, ik schreef hier een artikel dat je goed op weg helpt. Ik ben zelf een trage loper en heb geen ‘loperslijf’. Herken je je hierin of denk je dat lopen alleen voor snelle meiden/rakkers is, lees dan de geboden van een trage loper.
Misschien heb je weinig tijd, voel je je te dik, heb je nog veel andere hobby’s enzovoort. Allemaal excuses waarmee ik zelf vertrouwd ben. Hier vind je een antwoord op al die excuses.

Wat is jullie doelstelling ?  Alvast veel succes ! 

 

Ook interessant

3 gedachten over “Sporten in 2015 – sportdoelstelling 2016

    1. Merci ! Toch gaat het lopen niet zo vlot als ik zou willen… Ik ‘zie’ ‘via via’ dat je nog altijd behoorlijk aan ‘t lopen bent ! Keep it up !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *